Проєкт «Львів. Архітектура модернізму» починає співпрацю з Фундацією ЗМІН

Проєкт «Львів. Архітектура модернізму» починає співпрацю з Фундацією ЗМІН

Головною ціллю кооперації проєкту «Львів. Архітектура модернізму» з Фундацією ЗМІН є напрацювання сталого партнерства з метою розвитку та підтримки дослідження та документації архітектури модернізму.

A modernist dwelling for all: social housing at Hrekova Street

A modernist dwelling for all: social housing at Hrekova Street

Historically, Lviv has very few working-class municipal housing blocks from the era. In order to digitally preserve this scarce and precious heritage, we have focused on a specific block at 8 Hrekova Street. This building is a testament to successful social housing initiatives undertaken by the municipal authorities in the industrial region of Pidzamche.

Saving Objects and Stories of the Modernist Period in Ukraine. Digital preservation of modernism

Saving Objects and Stories of the Modernist Period in Ukraine. Digital preservation of modernism

This initiative sets out to document the heritage of interwar modernist architecture in Lviv, Ukraine, which is threatened not just by the war but by neglect. It combines research and teaching activities, supported by international partners, and financed by ETH (Zurich, Switzerland). The project aims to open to the international public the most prominent examples of Lviv’s modernist architecture.This text opens a series of publications dedicated to the initiative.

Модернізм, що не відбувся. Незбудований костел Св. Вінсента де Поля у 3D візуалізації (відео)

Модернізм, що не відбувся. Незбудований костел Св. Вінсента де Поля у 3D візуалізації (відео)

У Львові в міжвоєнні десятиліття проектували чимало модерністичних сакральних споруд. Деякі з них реалізували і вони дійшли до нас в недоторканому вигляді, наприклад костел Марії Остробрамської на Личаківській, деякі були перебудовані, як наприклад костел і монастир на Персенківці. Багато ж проектів взагалі не реалізували, або лише почали будувати і не завершили перед Другою світовою війною.

Між війною та зміною ідеологій – школа на Тютюнників та її вихованки

Між війною та зміною ідеологій – школа на Тютюнників та її вихованки

На перетині вулиць Тютюнників та Архипенка розташована школа №28. Будинок від року зведення (1934) виконував функцію освітнього закладу. Проте в тридцятих роках це була приватна жіноча гімназія сестер Урсулянок, через що будинок інколи помилково називають монастирем. За радянських часів гімназію перетворили на школу – сьогодні Ліцей №28 Львівської міської ради. Нижче сучасне і архівне фото …

Як гігієна та медицина визначали архітектуру: шпитальний модернізм на прикладі санаторію на Голоско

Як гігієна та медицина визначали архітектуру: шпитальний модернізм на прикладі санаторію на Голоско

«Петляючи брудними, запилюженими вулицями, спочатку трамваєм, потім автобусом, виїжджаємо із затхлого міського повітря на хвойні простори Голоска», – так починається, очевидно, рекламний репортаж про санаторій на Голоско в «Газеті Львівській» за 1942 рік. Автор статті пропонує подорож в «інший світ», де ти не лише можеш полікувати свої легені, але відпочити від міського галасу та безладу. Сховатись від міського життя в 1942 році, під час нацистської окупації Львова, звучить доволі недвозначно, але мова все ж йде про лікування туберкульозу

На Зарицьких: функціоналістський будинок відомого математика

На Зарицьких: функціоналістський будинок відомого математика

Вулиця Зарицьких носить ім’я знаної львівської родини, а пам’ятна таблиця на 27 будинку вказує, що тут жили Мирон Зарицький, відомий математик, його донька Катерина і її чоловік Михайло Сорока. На таблиці не зазначають, що там же проживав і Богдан Сорока, син Михайла і Катерини, львівський художник-графік.

“Храм машин” на Персенківці

“Храм машин” на Персенківці

Проектувався як костел і монастир, а використовувався як будинок культури, конструкторське бюро та дослідні лабораторії. Комплекс монастиря Кармелітів босих та костел Богоматері розташовується на вул. Персенківка, 10.

Архітектура і світло: з історії міжвоєнної люстри

Архітектура і світло: з історії міжвоєнної люстри

Трапляються такі будинки, котрі краще фотографувати в сутінках. Як от будинок на вулиці Коновальця, 42. Бо найцікавішим в його архітектоніці виявилось освітлення. Власне, оригінальне зовнішні і внутрішні лампи та ліхтарі модерністських будинків мало де збережені.

Помешкання Ринєвичів: фрагменти інтер’єрів та обривки пам’яті про віллу з зимовим садом

Помешкання Ринєвичів: фрагменти інтер’єрів та обривки пам’яті про віллу з зимовим садом

На розі вулиць Кривоноса і Високий Замок стоїть вілла. Відкрита веранда-тераса виходить на парк. Зовсім ще недоторкана столярка вікон, які ведуть на терасу. До вулиці Кривоноса будинок повернутий заскленою галереєю і нагадує заміську віллу

Зблизька на меблі ар деко з засновником першої львівської галереї сучасного мистецтва

Зблизька на меблі ар деко з засновником першої львівської галереї сучасного мистецтва

В цьому матеріалі ми не покажемо вам екстер’єр будинку, зате разом детально подивимось на меблі стилю ар деко, якими користувались в 20-30-их роках минулого століття. До себе в помешкання нас запросив Георгій Косаван, куратор культової виставки «Дефлорація», власник і засновник першої львівської галереї сучасного мистецтва «Три крапки»

Будинок Галлетів: помешкання, що бачило смерть своїх мешканців, угорських комуністичних лідерів та офіцерів СС

Будинок Галлетів: помешкання, що бачило смерть своїх мешканців, угорських комуністичних лідерів та офіцерів СС

Вулиця Княжа, що з’єднує Кривоноса і парк Високий замок, виглядає цілком сецесійною, якби не останній, 16-ий номер, який буквально вріс в гору своєю правою частиною. Хоч за мальовничістю він не кардинально відрізняється від сусідніх, але химерні, вільно зінтерпретовані форми путті, що підтримують еркер та кришталкові орнаменти, говорять про ар деко.